EAT | SLEEP | TRAIN | REPEAT

- Hendrik Themas -

Jaanuar, 2019

 

Kes iganes sa oled, ma loodan, et sul on eesmärk, siht, mingi kirg, midagi, mille nimel sa päevast päeva töötad. Lihtsalt sihitult kulgemine, lihtsalt olemine tundub mulle jama. Minu eesmärk on olla parim fighter, kõik, mis ma selle jaoks teen peab olema prioritiseeritud, kui oluline kaetud, siis liigun edasi järgmiste asjade juurde. Sportlase päev peabki olema söö, maga, treeni. Kas just selles järjestuses, aga just nendest komponentidest. Pole nii, et treeni, treeni, treeni või söö, maga, söö. Need asjad on kõik tähtsad. Treenid, taastud, arened.

Eat - söömine peab toetama su treeninguid. Lihas peab taastuma ja vajadusel kasvama, jõud arenema. Oluline on nii saadav energia ehk kalorid, makrod - rasvad, valgud, süsivesikud ja mikrod - vitamiinid, soolad. Paljud arvavad, et sportlased on "dieedil"... me kõik oleme dieedil, sõna inglise keelne tähendus tähendab sinu toidulaua koostist. Jah, sportlane peab sööma seda, mis teda toidab, ta vajadusi. Aga ei, see ei tähenda kanafileed ja salatid, need toidud on nii toitainete vaesed, et pika aja jooksul jääb sportlasel toitainetest selline defitsiit ja ta on lihtsalt jõuetu. Ideaalis tuleb süüa tuleb ehtsat "maatoitu" - rasvane liha, või, roheline. Kõik, mis maa peal kasvab, võimalikult vähe igasugust töödeldud toitu. Ega ilmaasjata tule maakohtadest palju sportlaseid, sealne töö ja toit neid toodab. Peab tarbima ka soola, kvaliteetset Himaalaja soola, et higistatud vedelikku taastada ja hoida. Hea rasvase, toitaineterikka, toitva toidu pealt lihas kasvab, hormoonid on korras ja tulemus tuleb.

Ahti ja Keviniga. Fighting is a lifestyle, not a hobby -Tony Bellew

Sleep - uni on väga, väga oluline. Magades lihased ja ka mõistus taastub. Lugesin kuskilt, et playoffi perioodil LeBron James magas 12h päevas. Mõni hater võib öelda, et nojaa ta ei pea ju ise süüa tegema, koristama, ega lastele lasteaeda järele minema, muidugi lebotab. Ei, mulle avaldas see muljet. James ei sündinud ju meistriks, üheks läbi aegade parimaks mängijaks, ta on selleni saanud oma tööga, prioritiseerimisega. Selline mees, miljonid pangakontol, ta võiks ju teha, mida ta tahab, käia väljas, kulutada, nautida, mida iganes. Ta on parim, aga ta tahab olla veel parem. Ta paneb une prioriteediks, et saaks treeningutest taastuda. Unel ja unel on vahe, on vaja kvaliteeti. Regulaarne ja järjepidev uni annab parima taastumise. Kindlad kellaajad iga päev. Mulle ideaalis meeldib 22-6, järjepidevalt magades pole lõpuks vaja isegi äratuskella, su keha ise optimiseerib oma vajadused ja ärgates oled puhanud, valmis endast taas parima anda. Trenni mineks nõuab distsipliini, aga samuti ka puhkus, mõnetunnise une pealt teed trennis rohkem kahju, kui kasu.

Train - treening on mitmekülgne, aga samas väga ühekülgne. Kõik, mis töötab see töötab, pole vaja midagi leiutada. Nagu Bruce Lee ütles, et ohtlik pole mees, kes on harjutanud 1000 lööki vaid mees, kes on harjutanud ühte lööki 1000 korda. Jõusaal on väga suure rolliga mu edus, keha peab olema tugev ja stabiilne, et ei tekiks vigastusi. Olümpiatõsted on mul vundament - rebimine, rinnalevõtt, kükk ja lisaks ka rinnalt surumine. Saan jõusaalist ka enamiku oma vastupidavuse, jälgin seeriate vahel pauside pikkusi, ei lobise, lösuta, teen maksimumi lähedase pingutuse ja mõne minuti järel taas. See kandub ilusti üle kickpoksiringi. Poksisaalis on rõhk tehnikal, liikumisel. Tuleb kanda kogu see jõud oma lööki sisse ja võimalikult ökonoomselt. Sparring on mu lemmik, ringitunnetus, strateegia, võitlusmoment. Mulle iseenesest meeldib ka joosta, eriti see järgnev tunne pärast tugevat jooksu, aga ma väldin jooksmist. Joostes annad kehale signaali, et sul on nüüd vaja ühtlases tempos kulgeda, keha loeb seda sellisena, et sul pole siis vaja lihast, sööme selle ära, siis on kergem joosta, ökonoomsem. Ma ei jookse. Eelistan HIIT stiilis lõigutrenni. 20 sekundit pingutust, lühike taastumine ja kordus. Olen üle keskmise lihaseline, ja vastupidavuses ei saa palju ette heita, tehnika sakib, aga veel areneb. Kõik toimib, tuleb veel kordusi sisse panna.

Ma pole kaugeltki mitte ideaalne. Olen pidutsenud, söönud rämpsu, öid üleval olnud, palju proriteetide vastu eksind, aga õppind ja täiendanud end sellest. Söö, maga, treeni, korda - see on rutiin. Ma armastan rutiini, rutiin annab vabaduse. Vabandus on see, kui sa tegeled sellega, mis sulle meeldib. Kui prioriteedid pole paigas, siis sa pole parim versioon endast, oled keskmine, maksad valusalt. Käid ehk elatise teenimiseks tööl, kellegi teise heaks, vahetad aega raha vastu ja oled õnnetu. Päeva lõpuks vaatad tehtule tagasi ja mõtled kurat, ma ei andud oma parimat, oleks võinud seda ja teist paremini teha ja siis ma oleks tegija. Nii, et panusta endasse, investeeri ja hiljem võta sealt dividende.